Dil Seçiniz
Telefon
WhatsApp

Kaliteli Hizmet, Güvenilir Ödeme ve Hızlı Teslimat Güvencesi..

İLETİŞİM

Toplu Mail Gönderme – Toplu Mail Nedir, Nasıl Gönderilir?

Toplu Mail Gönderme – Toplu Mail Nedir, Nasıl Gönderilir?

Toplu Mail Nedir?
Basitçe söylemek gerekirse, bir grup müşteriye veya potansiyel müşteriye aynı anda tek bir e-posta gönderdiğinizde toplu mail göndermiş olursunuz. Örneğin, sınırlı süreli bir teklifiniz, büyük bir duyurunuz veya insanların bilmesini istediğiniz başka bir şey varsa, toplu mail kullanabilirsiniz.

Toplu Mail İle İşlevsel E-posta’lar Arasındaki Farklar Nelerdir?
Çoğu e-posta odaklı işletme genellikle her ikisini de kullansa da, toplu mail, işlemsel e-posta’lardan çok farklıdır. İşlemsel e-posta’lar, çevrimiçi sipariş veya parola sıfırlama isteği gibi bir tüketici eylemiyle tetiklenir ve yalnızca söz konusu eylem gerçekleştirildiğinde gönderilir. Bir kerede birçok insana gönderilmez.

Toplu mail ise, tüketici eylemiyle tetiklenmez. Bunun yerine, bültenler ve özel promosyonlar gibi doğrudan işletmelerin pazarlama ekipleri tarafından özel olarak oluşturulur, planlanır ve gönderilir. Abone e-posta listeleri veya özel olarak hedeflenen kitle üyeleri gibi çok daha büyük insan gruplarına gönderilir.

Toplu Mail Kullanmak İyi Bir Strateji Mi?
Toplu mail esneklik ve ölçek sunar. Toplu mail olmadan, birçok küçük işletme, bire bir e-posta’ların manuel yapısı nedeniyle e-posta pazarlaması bile yapamayabilir. Fakat, tüm toplu mail’ler eşit olarak oluşturulmaz. Yani toplu e-posta gönderimi yaparken tüm veri tabanınıza aynı anda e-posta göndermeniz gerekmez.

Yani lafın kısası, toplu mail kampanyaları, dikkatli bir şekilde planlanıp yürütüldüğünde güçlü bir strateji olabilir. Toplu mail gönderimlerinizin başarılı olmasını sağlamak için aşağıdaki stratejilerden yararlanabilirsiniz.

1. Kişiselleştirmeyi kullanın
Alıcılar, e-posta’nızı genel bir toplu mail olarak görmemelidir. Bu yüzden e-posta’nızı sanki onlara özel bir e-posta gönderiyormuşsunuz gibi hazırlamanız gerekir. Örneğin, selamlama kısmında ad bilgilerini kullanabilirsiniz.

2. Abonelerinizi tanıyın
Her zaman en büyük kullanıcı grubuna bir toplu mail göndermek zorunda değilsiniz ve aslında çoğu zaman bunu yapmamalısınız. Bunun yerine abonelerinizi tanımalı ve onları davranış, katılım, ilgi alanı veya tercihlere göre bölümlere ayırmalısınız. Örneğin, son iki hafta içinde abone bülteninize kaydolan kullanıcılara toplu bir mail gönderebilirsiniz.

3. Her zaman test yapın
Toplu mail’e yönelik tek boyutlu bir yaklaşım yoktur. Bu nedenle hangi e-posta’nın, renklerin ve görüntülerin en çok yankı uyandırdığını görmek için A/B testi yapın. Örneğin; konu satırı, başlık resmi, düğme boyutu ve rengi, e-posta düzeni ve daha fazlasını test edebilirsiniz.

Toplu Mail Nasıl Oluşturulur?
Toplu mail’lerin gerçekten başarılı olması için, e-posta’yı oluşturmaya başlamadan önce uygun bir planınızın olması ve aşağıdaki ipuçlarını gözden geçirmeniz gerekir.

1. Hedeflerinizi düşünün
Bu e-posta’yla neyi başarmak istiyorsunuz? Belirli sayıda kayıt veya satış oluşturmak mı istiyor musunuz? Belirli bir sayfaya trafik çekmek mi istiyor musunuz?

Tüm bu soruların cevaplarını vererek e-posta’nızı oluşturmadan önce hedeflerinizi tanımlayın.

2. Bir pazarlama otomasyon aracı bulun
İletişimleri otomatikleştirmenize, kişiselleştirmenize, e-posta’lar oluşturmanıza ve performansa göre değişiklik yapmanıza olanak tanıyan bir pazarlama otomasyon aracı seçin.

3. E-posta oluşturun
E-posta’lar genellikle; bir konu satırı, metin, bir veya daha fazla resim ve bir CTA’dan oluşur. Bir e-posta’daki belki de en önemli unsur, mesajınızın açılıp açılmayacağını belirten konu satırıdır. Bu yüzden konu satırlarını yazarken, başlığınızı kısa (50 karakter veya daha az) tuttuğunuzdan, anlaşılır olduğundan ve ilgi çekici olduğundan emin olun ve spam filtrelerini tetikleyebilecek “acil”, “nakit” veya “milyonlarca” gibi sözcüklerinden kaçının.

4. Gönderme listesini seçin
E-posta’nız tüm müşteri tabanınızla gerçekten alakalı değilse, listelerinizi bölümlere ayırmanız gerekir. E-posta davranışı, satın alma davranışı, demografi veya tercihler gibi kriterleri seçerek; potansiyel müşterilerinizi istediğiniz şekilde bölümlere ayırabilirsiniz.

5. Sonuçları ölçün
E-posta’nızı gönderdikten sonra sonuçları ölçmeden önce üç ila beş gün bekleyin. Açılma oranı, tıklama oranı ve abonelikten çıkma gibi verileri izlediğinizden emin olun.

Toplu Mail Göndermenin En İyi Yolu Nedir?
E-posta, günümüzde işletmeler için en etkili pazarlama kanallarından biridir. Ancak, uygun fiyatlarla en iyi sonuçları veren toplu e-posta sağlayıcıları bulmak zor olabilir. Saygın ve güvenilir bir toplu mail hizmeti kullanmak, e-posta’larınızın hedef kitlenizin gelen kutusuna direkt gitmesini ve açılma oranlarını artırmayı sağlayacak en iyi yoludur.