Dil Seçiniz
Telefon
WhatsApp

Kaliteli Hizmet, Güvenilir Ödeme ve Hızlı Teslimat Güvencesi..

İLETİŞİM

Google Analytics 101: Temel Metrikler ve Raporlar

Google Analytics 101: Temel Metrikler ve Raporlar

Bu dizinin Google Analytics 101: Başlarken 3 Adımda ilk bölümünü okumuş olabilirsiniz . Blog gönderisini okuyan her bir kişinin derhal web sitelerine Google Analytics yüklediğini varsayacağım, değil mi? Şakalar bir yana, bunu ayarladıysanız ve verilerin aktarılmaya başlaması için birkaç gün veya hafta beklediyseniz, şimdi her kullanıcının bakması gereken bazı temel ölçümleri ve raporları öğrenmek için iyi bir zaman. Daha önce de belirttiğim gibi, Google Analytics yeni kullanıcılar için biraz ürkütücü. Ancak elde ettiğiniz bilgi zenginliği öğrenme eğrisinden ağır basar. Kesinlikle biraz zaman ayırmaya değer, ve size adımlardan geçeceğim. Web sitenizin trafiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olacak birkaç basit şey: Temel Google Analytics metrikleri Web sitesi performansına genel bakış raporu Ana trafik kaynakları raporu En iyi açılış sayfaları raporu Not: Henüz bir Google Analytics hesabı oluşturmadıysanız veya web sitenize bağlamadıysanız, ilk yazımla başlayın . Üç kolay adımda başlamanıza yardımcı olur. 1. Google Analytics'te izlenecek temel metrikler Google Analytics'e yeni başlıyorsanız, izlenecek en önemli metrikler oturumlar, kullanıcılar, sayfa görüntüleme sayısı, oturum başına sayfa sayısı, ortalama oturum süresi, hemen çıkma oranı ve yeni oturumların yüzdesidir. Gelecekte ekleyebileceğiniz veya görüntüleyebileceğiniz başka birçok metrik var, ancak şimdilik bunlarla başlamanızı öneriyorum. İşte bu metriklerin her birinin ne anlama geldiğine dair temel, teknik olmayan bir döküm (veya umarım!): Oturumlar : ziyaretçilerin web sitenize aktif olarak katılma sayısı. Genel olarak konuşursak, her ziyaretçinin sitenizi ziyaret ettiklerinde en az bir "oturumu" vardır, ancak koşullara bağlı olarak birden çok oturumu olabilir. Kullanıcılar : Web sitenizde en az bir oturumu olan ziyaretçi sayısı. Bu sayı, web sitenizi kaç “bireysel” kişinin ziyaret ettiğini söylerken daha doğrudur. Sayfa görüntüleme sayısı: Kullanıcıların web sitenizde ziyaret ettiği toplam sayfa sayısı. Web sitenizde birden çok sayfanız olduğunu varsayarsak, bu sayının oturum sayısından daha yüksek olmasını istersiniz. Oturum Başına Sayfa Sayısı : web sitenizdeki bir oturum sırasında görüntülenen ortalama sayfa sayısı. Oturum başına daha fazla sayfa, kullanıcıların daha fazla etkileşimde bulunduğu ve sitenizi daha fazla keşfettiği anlamına gelir. Ortalama Oturum Süresi : ziyaretçi oturumlarının ortalama uzunluğu. Yine, daha uzun oturumlar kullanıcıların daha fazla meşgul olduklarını gösterir. Hemen Çıkma Oranı : yalnızca tek sayfalık ziyaretlerin yüzdesi (örneğin, bir sayfayı ziyaret eden ve ayrılan kişiler). Genellikle yüksek hemen çıkma oranı, kullanıcıların sitenizi (veya belirli bir sayfayı) terk ettiklerinin, aradıklarını bulamadıklarının bir işaretidir. Yeni Oturumların Yüzdesi : Web sitenizdeki ilk kez gelen ziyaretçilerin ortalama yüzdesi. İdeal olarak, iyi bir web sitesi yeni ve geri gelen ziyaretçilerin sağlam bir karışımına sahip olacaktır. Neyse ki, Google Analytics bu metrikleri basit bir web sitesi performansı "Genel Bakış" sekmesine ekler. Bunu nasıl bulacağımı göstereyim. Web sitenizi oluşturun 2. Google Analytics'teki web sitenizin performansına genel bakış nasıl elde edilir Bir web sitesi olarak başarınızı izlemenin en iyi yolu, trafiğinizi zaman içinde karşılaştırmaktır. Daha fazla zaman geçtikçe ve daha fazla veri topladıkça sonuçları aydan aya, çeyrekten çeyreğe ve yıldan yıla karşılaştırabilirsiniz. Web sitenizin performansına ilişkin bir "Genel Bakış" ı (yukarıdaki tüm metriklerle birlikte) nasıl bulacağımı ve zaman içinde verileri nasıl karşılaştırdığınızı göstereyim: 1. Google Analytics hesabınıza giriş yapın. 2. “Tüm Web Sitesi Verileri” ni seçin (örn. ANA GÖRÜNÜM ). 3. Hemen Google Analytics raporlama bölümündeki "Kitleye Genel Bakış" sekmesine yönlendirilirsiniz. 4. Sağ üst köşedeki veri aralığını istediğiniz zaman aralığına ayarlayın. 5. "Karşılaştır" sekmesini seçin. 6. “Önceki dönem” i seçin. 7. “Uygula” ya basın. Google Analytics'te web sitenizin trafiğine genel bakış nasıl edinilir Zaman içindeki trafiği nasıl karşılaştıracağınız aşağıda açıklanmıştır. Google Analytics Kitleye Genel Bakış Sekmesi "Kitleye Genel Bakış" sekmesi şuna benzer. Bu genel bakış sekmesinde, metriklerin her birine düzenli olarak dikkat etmek istersiniz. Çok temel düzeyde, bunlar katılım metriklerinizdir. Başlamak için, oturumlarınızın, kullanıcılarınızın ve sayfa görüntülemelerinizin zaman içinde artmaya devam ettiğinden emin olmak istersiniz. Ayrıca, özellikle yeni sayfalar eklemeye devam ederseniz, ziyaretçilerinizin çoğunluğunun oturum başına birden fazla sayfaya gideceğini görmek istersiniz. Ortalama oturum sürenizin zaman içinde arttığını görmek istersiniz, böylece ziyaretçilerin içeriğinizle gerçekten etkileşime girdiğini bilirsiniz. Ayrıca, sitenizin ve içeriğinizin web'deki yeni kişilere ulaştığını, ancak aynı zamanda tekrar gelen ziyaretçiler getirdiğini gösteren sabit sayıda geri gelen ziyaretçiyi korurken yeni oturumların yüzdesinin arttığını görmek istersiniz. Bu ölçümlerin hepsi arasında bir tanesi bunu yok hemen çıkma oranı kadar gitmek görmek istiyorum. Sektörünüze ve web sitenize bağlı olarak, sağlıklı bir hemen çıkma oranı% 70-80'in üzerinde olmamalıdır. Açıksa, ziyaretçilerinizin web sitenizden memnun olmadığı açıktır ve web tasarımınızı iyileştirmek için bazı ipuçları bulmanız gerekecektir . Trafikte haftadan haftaya (veya aydan aya) bir artış görmüyorsanız, arama motoru optimizasyonu üzerinde çalışmanızı öneririm . 3. Google Analytics'te ana trafik kaynaklarınızı nasıl bulabilirsiniz? Tüm web sitesi sahiplerinin dikkat etmesi gereken bir diğer önemli rapor trafik kaynaklarıdır. Daha yeni web siteleri için, muhtemelen yalnızca dört trafik kaynağı görürsünüz: Doğrudan trafik : URL'nizi tarayıcılarına yazarak veya bir yer işareti aracılığıyla web sitenize gelen ziyaretçiler. Organik trafik : Web sitenize bir arama motorundan gelen ziyaretçiler. Yönlendirme trafiği : web sitenize sizinle bağlantılı başka bir web sitesinden gelen ziyaretçiler. Sosyal trafik : bir sosyal medya ağından web sitenize gelen ziyaretçiler. Ancak, daha fazla trafik kaynağı görüp görmediğiniz SEO ve pazarlama çabalarınıza bağlıdır. Ana trafik kaynaklarınızı Google Analytics içinden nasıl bulabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır: 1. Google Analytics hesabınıza giriş yapın. 2. “Tüm Web Sitesi Verileri” ni seçin (örn. ANA GÖRÜNÜM ). 3. Hemen Google Analytics raporlama bölümündeki "Kitleye Genel Bakış" sekmesine yönlendirilirsiniz. 4. Sol gezinme çubuğundaki "Edinme" sekmesini seçin. 5. “Genel Bakış” sekmesini seçin. 6. Sağ üst köşedeki tarih aralığını tercihlerinize göre ayarlayın. 7. “Uygula” ya basın. Google Analytics Edinmeye Genel Bakış Sekmesi "Edinmeye Genel Bakış" sekmesi şuna benzer. Her bir trafik kaynağından ne kadar trafik gelmesi gerektiğine dair bir kural yoktur. Ancak yeni web sitelerinin her türden sağlıklı bir karışımı olması gerektiğini düşünüyorum. Bir kaynaktan çok fazla trafik görürseniz, muhtemelen diğer trafik kaynaklarından bazılarını iyileştirmek için araştırma yapmak istersiniz. Organik arama ve yönlendirme trafiği için, yüksek kaliteli bağlantılar oluşturmaya başlayabilirsiniz . Sosyal yönlendirme trafiği için sosyal medya stratejinizi geliştirmek istersiniz. Başlamak için Twitter stratejinize odaklanmanızı öneririm . Web sitenizi oluşturun 4. Google Analytics'i kullanarak ziyaretçilerinizin nereye ilk geldiğini nasıl keşfedebilirsiniz? Bir web sitesi ilk oluşturduğunuzda izlemeniz gereken diğer ana raporlardan biri “Açılış Sayfaları” dır. Bu rapor, ziyaretçilerinizin ilk önce hangi web sayfalarından geldiğini size gösterecektir. Açılış sayfalarındaki ziyaretçi metriklerine dikkat etmek, sayfalarınızın içeriğinin ziyaretçinin aradıklarıyla eşleşip eşleşmediğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, en iyi açılış sayfalarınızdan birinde yüksek bir hemen çıkma oranı (ör.% 90) görürseniz, o sayfadaki içeriği ayarlamak isteyebilirsiniz. Yüksek hemen çıkma oranları birçok şey anlamına gelebilir, ancak çoğu durumda ziyaretçilerin geldikleri web sayfasından memnun olmadıkları anlamına gelir. Ve böylece ayrılırlar. En iyi açılış sayfalarınızı nasıl göreceğiniz aşağıda açıklanmıştır: 1. Google Analytics hesabınıza giriş yapın. 2. “Tüm Web Sitesi Verileri” ni seçin (örn. ANA GÖRÜNÜM ). 3. Hemen Google Analytics raporlama bölümündeki "Kitleye Genel Bakış" sekmesine yönlendirilirsiniz. 4. Sol gezinme çubuğunda "Davranış" sekmesini seçin. 5. “Site İçeriği” sekmesini seçin. 6. "Açılış Sayfaları" sekmesini seçin. 7. Sağ üst köşedeki tarih aralığını tercihlerinize göre ayarlayın. 8. “Uygula” ya basın. Google Analytics Açılış Sayfaları Sekmesi "Açılış Sayfaları" sekmesi şuna benzer. Web sitenizde ziyaretçilerin ilk önce geldiği en iyi sayfaların bir listesini hemen görürsünüz. Hubspot, hemen çıkma oranınızı nasıl azaltacağınız konusunda size birkaç fikir verecek harika bir infografike sahiptir . Sayfalarınızın herhangi birinde veya tümünde yüksek hemen çıkma oranları görüyorsanız, bu sayfaları düzeltmek için gereken ek zamanı harcamak istersiniz. Zaman içindeki ilerlemeyi izleme İşte burada: Google Analytics'te çalıştırabileceğiniz üç temel rapor. Şimdi gökyüzü bu bilgilerle yapabileceklerinizin sınırıdır ve araca daha fazla alıştıkça daha fazla olasılık keşfedebilirsiniz. Ancak şimdilik, bu bilgileri almanızı ve hangi sayfaları iyileştirebileceğinizi, hangi trafik kaynaklarına odaklanabileceğinizi ve kullanıcıların sitenizi şu anda nasıl kullandıklarını görmek için kullanmanızı öneririz. Ardından, iyileştirmeler yaparken ilerlemenizi takip edebilir ve zaman içindeki etkileri görebilirsiniz.