Dil Seçiniz
Telefon
WhatsApp

Kaliteli Hizmet, Güvenilir Ödeme ve Hızlı Teslimat Güvencesi..

İLETİŞİM

Bir İşletmenin E-mail Pazarlama Yapmasının En Önemli 10 Faydası 

Bir İşletmenin E-mail Pazarlama Yapmasının En Önemli 10 Faydası 

E-mail pazarlama, işletmenizin reklamını yapmanın, marka bilinirliğini artırmanın ve web sitenize trafik çekmenin en başarılı yollarından biridir.

Henüz e-mail pazarlama kullanmıyor musunuz?

O halde tekrar düşünün.

Çünkü e-mail pazarlamanın faydaları sonsuzdur ve diğer pazarlama stratejilerinin sağlamadığı birçok faydayı sağlar.

Bu faydalardan en önemli 10 tanesi aşağıdaki şekildedir:

1. Geliri ve YG’yi (Yatırım Getirisi) artırır
E-mail pazarlama, işletmeniz için en iyi YG’yi (ROI) sağlayacak kanallardan biridir. E-posta pazarlamada, harcanan her 1 $ için 38 $ kazanırsınız. Bu,% 3,800 bir YG anlamına gelir.

E-mail pazarlamanın işletmeniz için oluşturduğu YG’yi doğru bir şekilde ölçmek ve kampanyaları nerede ve ne zaman optimize edebileceğinizi anlamak istiyorsanız, e-mail tıklamalarını, web sitesi ziyaretlerini ve dönüşümleri etkili bir şekilde izlemeniz gerekir.

2. Geleneksel yöntemlerden daha düşük maliyetlidir
El ilanları, dergi reklamları, TV ve reklam panoları gibi doğrudan pazarlama yöntemlerinin hala popüler olsa da, müşterilere e-posta göndermek çok daha ucuzdur. Kampanyalarınızı göndermek için bir outlook gibi bir e-mail servis sağlayıcısı kullanıyorsanız, içerik oluşturmak için manuel işlemlerden geçmek zorunda kalmayacağınız ve kod yazmayacağınız için saatler harcamak zorunda kalmazsınız.

3. Kişiselleştirilmiş ve hedeflenmiş içerik oluşturabilirsiniz
E-mail pazarlama kampanyalarınızı oluşturmak ve göndermek için bir pazarlama otomasyon sistemi kullanmak, içeriğinizi kişiselleştirmenize ve bu kampanyalar için doğru kişileri hedeflemenize yardımcı olabilir. Müşterilerinizin geçmiş davranışlarını izleyerek ve anlayarak, yalnızca en alakalı kampanyaları almalarını ve bu e-posta’lardaki içeriğin demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına göre kişiselleştirilmesini sağlayabilirsiniz.

4. Müşteri ilişkilerini sağlamlaştırır
Müşterileriniz için e-mail pazarlama içeriğini kişiselleştirdiğinizde ve onlara yalnızca ilgilendikleri kampanyaları gönderdiğinizde, email’lerinizi açma olasılıkları artacaktır.

Müşterileriniz e-mail’lerinizi ne kadar çok açarlarsa, onları o kadar iyi tanıyabilir, bir ilişki kurabilir, neyi sevip neyi sevmediklerini öğrenebilir ve her gün akıllarında kalmaya devam edebilirsiniz.

Bu, müşterilerinizin sadece satın almalarını sağlamaz, aynı zamanda sadık bir müşteri haline gelmesini ve kayıplarınızı azaltmalarını sağlar.

Müşteri ilişkilerini sağlamlaştırır
5. Marka farkındalığını artırır
E-mail pazarlamanın faydaları yalnızca mevcut müşterilerinize gönderdiğiniz kampanyalardan değil, aynı zamanda şirketinizle daha önce hiç ilgilenmemiş kişilere e-posta gönderdiğinizde sağlanır. E-posta, yeni müşteriler edinmede Facebook ve Twitter’ın toplamından neredeyse 40 kat daha etkilidir.

İyi hazırlanmış bir e-mail pazarlama kampanyası, insanlara işletmenizin faydalarını anlatmak, bilgilendirici içerik sunmak ve indirim kodları veya kuponlar göndermek gibi yollarla ilk satın alma işlemlerini yapmaya teşvik edebilir. E-mail kampanyalarınızı, insanların anında tanıyacakları ve şirketinize güvenme olasılıklarını artıran güçlü bir marka kimliği oluşturmak için de kullanabilirsiniz.

6. Paylaşılabilir içerik oluşturur
Bir TV reklamını paylaşamazsınız, izlersiniz ve 30 saniye sonra unutursunuz. E-mail’ler ise kolayca paylaşılabilir. Yapılan bir araştırma, tüketicilerin %90’ının bir arkadaş tarafından önerilen bir markaya güvenme ve bu markadan satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor. Bu, büyük bir satış faktörüdür. Buna, tüketicilerin %59’unun pazarlama e-postalarının satın alma kararlarını etkilediğini söylediği gerçeğini de eklerseniz, e-mail pazarlamasının geliri nasıl artıracağını öngörebilirsiniz.

7. Soğuk satış ve pazarlamadan kaçınmanıza yardımcı olur
E-mail pazarlama yapmak için insanların e-posta’larınızı almayı tercih etmesi gerekiyor, bu da onların sizinle iletişime geçmek istediği anlamına geliyor. Bu şekilde, istenmeyen doğrudan pazarlama broşürlerini kapılarından içeri atmak veya onları arayarak rahatsız etmek zorunda kalmazsınız.

E-mail pazarlama ile insanlar sizden e-posta bekliyor olur. Bu da e-posta’nızı açma, içeriğinizi okuma ve bir şekilde etkileşim kurma şanslarını çok daha muhtemel kılar. Ayrıca bu insanların e-posta’nızı arkadaşlarıyla paylaşma olasılıkları da daha yüksektir.

8. Daha fazla cihaza ulaşmanızı sağlar
Mobil, e-posta’ları okumak için en çok tercih edilen platformdur, ancak bazı insanlar hala masaüstü bilgisayarlarında e-posta’larına bakar. Fakat siz, yalnızca bir e-posta oluşturarak, hangi platformu kullanmayı tercih ederlerse etsinler insanlara ulaşabilirsiniz.

E-mail kolay ve kullanışlıdır. İnsanlar her yerden e-posta’larına erişebilir. Bu, e-posta pazarlamayı müşterilere pazarlama için çok uygun maliyetli ve verimli bir yol haline getirir.

9. İşletmeler için doğru iletişim kanalıdır
Müşterileriniz Instagram, Twitter, WhatsApp ve Facebook Messenger’da arkadaşlarıyla sohbet ederler ancak bu, bu kanallardan sizden haber almak istedikleri anlamına gelmez. Yapılan bir araştırmaya göre, gençlerin yüzde 68’inin ve Y kuşağının ise yüzde 73’ünün bir işletmeden e-posta yoluyla iletişim almayı tercih ettiğini söylemesi, bu durumun gerçekliğini ortaya koymaktadır. E-mail pazarlamasının avantajlarından yararlanmak istiyorsanız, müşterilerinizin size söylediklerini dinlemeniz ve buna göre davranmanız gerekir.

10. Metrikleri izleyebilirsiniz
Yaptığınız reklam çalışmalarında neyin işe yaradığını bilmek harikadır. Bu şekilde önceki başarılarınızı geliştirmeye devam edebilir nereleri iyileştirebileceğinizi bilebilirsiniz. Olumlu olana odaklanmak daha kolay (ve daha eğlenceli) olsa da, nerede düzeltmeler yapabileceğinizi bilmek ürünlerinizi ve hizmetlerinizi iyileştirecektir. E-mail pazarlama ile dönüşüm ve tıklama oranlarını izleyerek bu tür verileri toplamak çok kolay bir hale gelmiştir.

Örneğin, yüksek tıklama oranına sahip bir e-posta gördüğünüzde, bunu gelecekteki gönderimler için temel olarak kullanabilirsiniz. Diyelim ki resim içeren bir e-posta gerçekten iyi performans gösterdi, sonraki e-posta’da ilgi çekici bir resim kullanabilirsiniz.

Her zaman iyi haberleri tercih etsek de, her e-posta pazarlama kampanyasının büyük bir başarı getirmeyeceğini bilmek önemlidir. Bu gerçeklik nedeniyle, umduğunuz kadar iyi performans göstermeyen e-posta’lara bakmak için de zamanı ayırın. Net bir harekete geçirici mesajınız olduğundan, bağlantılarınızın tümünün doğru çalıştığından ve içeriğin ilginç olduğundan emin olun.